>Engineering

Engineering

Tijdens het restauratieproces wordt regelmatig geconstateerd dat onderdelen onherstelbaar beschadigt zijn, aangetast door roest of soms simpelweg ontbreken. Vaak zijn er voor de meest courante automobielen nog wel onderdelen na te speuren op het web. Voor veel pre- en postwar gedateerde klassiekers is dit echter direct een probleem. ‘Spare parts’ zijn simpelweg nooit gemaakt voor met de hand vervaardigde oldtimers. Om toch in deze onderdelen te voorzien werden deze onderdelen vervolgens met de hand gefabriceerd, en met succes. Helaas zijn deze activiteiten nadelig voor de doorlooptijd van het project, wat uiteindelijk direct te zien is in de projectkosten. Het werd hoog tijd om hier verandering in te brengen. 

Reeds enkele jaren geleden is Dijkhof Autorestauratie gestart met investeren in nieuwe technologie. Verspanende technieken in de vorm van een computer gestuurd (CNC) bewerkingscentrum en de CAD/CAM software die nodig is om het geheel te kunnen aansturen. Om het proces van ‘reverse engineering’ compleet te maken werd ook een 3D scanner op een meetarm aangekocht. Met dit gereedschap en achterliggende software kan van elk tastbaar onderdeel een scan worden gemaakt. Deze meetdata worden gebruikt om een digitaal model te maken van het onderdeel, dat eventueel nog aangepast kan worden aan eisen en wensen van de klant of aan de productiemogelijkheden. Als laatste controle kan een prototype van het onderdeel geprint worden in kunststof.

Een greep uit de onderdelen die gereproduceerd worden;  (gereedschap voor) plaatdelen, ophangingsonderdelen, handgrepen en knoppen, ruiten, motor- en versnellingsbakonderdelen. Elk onderdeel is te reproduceren!

Neemt u gerust contact met ons op voor advies of een vrijblijvende offerte.

 

Stuurwielreproductie met rallykoppeling.

 

 

 

 

 

 

Privacy | Disclaimer | Sitemap | © 2017 Dijkhof Autorestauraties